If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
така
всички връзки са наред няма прекъсвания по никой кабел---> при буксата вместо 24 е номер 25 вместо 7 е 10 и т.н. с някои изключения, случайно го мернах след като разглобих буксата и видях как на 10 пина има примерно 6 кабела другото са декоративни. Проблеми с комуникацията няма. Екуто ли е проблема или педала, че и педала на мегапартс....
Значи,тази маса е обща за педала и дебитомера,провери на контакт дали излиза въобще от ЕКУ-то,ако излиза,но пропада,провери при кой изключен куплунг не пропада.Демек изключваш първо дебитомера,после педала.Съмнява ме проблема да е в педала,по-скоро в дебитомера,те обичат да дават на късо.Ако въобще не излиза масата,може проблема да е в ЕКУ-то.
Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
педала със сигурност е здрав, изпробвах още 2, а нови няма никъде при никой дилър или вносител само с поръчка и то след месец, възможно ли е еку-то да е заминало и отремонтирва ли се
Оказа се, че на пин A-25 на ECU - то не излизат 0 V (референтната земя).
На този пин напрежението е 11 V. Оказа се, че това напрежение идва през дебитомера, защото и неговата земя липсва.
Принудителното свързване към шаси на въпросния пин нормализира нещата и всичко работи, без да се записват грешки и пр.
Очевидно липсата на "земя" на пин A25 се дължи на проблем вътре в ECU - то, защото видимо пинът е чист и контактът в буксата е ОК.
Заради референтния характер на въпросната земя, посъветвах колегата да откачи въпросния проводник от пин А25 и да го свърже с този от пин А24 (референтна земя за първия потенциометър).
Оказа се, че на пин A-25 на ECU - то не излизат 0 V (референтната земя).
На този пин напрежението е 11 V. Оказа се, че това напрежение идва през дебитомера, защото и неговата земя липсва.
Принудителното свързване към шаси на въпросния пин нормализира нещата и всичко работи, без да се записват грешки и пр.
Очевидно липсата на "земя" на пин A25 се дължи на проблем вътре в ECU - то, защото видимо пинът е чист и контактът в буксата е ОК.
Заради референтния характер на въпросната земя, посъветвах колегата да откачи въпросния проводник от пин А25 и да го свърже с този от пин А24 (референтна земя за първия потенциометър).
Адмирации, колега. Само може да ни радва, че има хора като теб, които споделят опита и знанията си на колеги в нужда . Колета ще има много да черпи. Също като мен Не съм забравил !! Ако имаш път към Ямбол.. имаш почерпка от мен!!
Оказа се, че на пин A-25 на ECU - то не излизат 0 V (референтната земя).
На този пин напрежението е 11 V. Оказа се, че това напрежение идва през дебитомера, защото и неговата земя липсва.
Принудителното свързване към шаси на въпросния пин нормализира нещата и всичко работи, без да се записват грешки и пр.
Очевидно липсата на "земя" на пин A25 се дължи на проблем вътре в ECU - то, защото видимо пинът е чист и контактът в буксата е ОК.
Заради референтния характер на въпросната земя, посъветвах колегата да откачи въпросния проводник от пин А25 и да го свърже с този от пин А24 (референтна земя за първия потенциометър).
Абе тоя номер с преместването на референтна маса съм го пробвал на други коли и там не стана,защото ЕКУ-то си знае,че на точно определен пин трябва да има обратна връзка с дадените компоненти,но при Алфата може и да стане.
Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Абе тоя номер с преместването на референтна маса съм го пробвал на други коли и там не стана,защото ЕКУ-то си знае,че на точно определен пин трябва да има обратна връзка с дадените компоненти,но при Алфата може и да стане.
Не разполагам със схема на M 7.3.1 за да видя, как точно са изпълнени вътрешно референтните земи, но от това, което виждам при други компютри е просто паралелни вътрешни връзки към шаси, без обратни връзки по тях и пр.
Ако разполагаш с такава схема, ще ми е интересно, да я погледна.
Не разполагам със схема на M 7.3.1 за да видя, как точно са изпълнени вътрешно референтните земи, но от това, което виждам при други компютри е просто паралелни вътрешни връзки към шаси, без обратни връзки по тях и пр.
Ако разполагаш с такава схема, ще ми е интересно, да я погледна.
Не разполагам,но както ти каза,щом се е оправила колата при замасяване на пина,значи вероятно няма да има проблем,а и щом самата маса е за няколко датчика,значи си прав няма обратна връзка.Правил съм го тоя номер с прехвърляне на маса,само че за ламбда сонда при МЕ 3.1. на Ланча Либра,колата няма проблеми до ден днешен.
Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
Comment